Pages

Showing posts with label Sarah Aiman. Show all posts
Showing posts with label Sarah Aiman. Show all posts

Thursday, February 20, 2014

1st Place Jungle Tracking...They Did It!



Date : 16 Februari 2014
Time : 7.30 am
Venue : Hutan belakang Rumah

Last sunday hubby, Sarah dan Aiman join jungle tracking anjuran penduduk2 kawasan rumah kami.
Aiman lah yang beria2 nak join.
Sanggup dier berkali2 remind ayah suh register suh register.
Last minit punye keputusan la nie.
Sarah pun excited nak join sebab adik ngan ayah dier dah bersiap2.
Mama ngan Sophea pun tracking jugak tapi tracking kat dalam umah je la.
Sidai kain, sapu sampah...(xder kene mengena).


:: Gembira sebab dapat no 1 kategori family ::
Tshirt kemain beso sebab tu je saiz yang ado.
Tahniah anak2 dan hubby jugak!
Mama proud of uolss!!
Adik Sophea pon proud jugak :-)


:: First! ::


:: Ini hamper yang dorang menang ::
Time amik hadiah nie kakak kat umah sebab nak terberi muahaha...
So Aiman ngan ayah je yang amik....
Apepun mama bangga dengan Sarah Aiman..
Muah muah....



Toti Si Kura-kura Tu Dah Mati :-(




:: Ini wasap Sarah dekat ayah dier tidak berapa lame dulu ::
Sibuk pujuk ayah dier pi beli kura-kura.


Ekceli kami dah pi beli pun kura2 yang Sarah bagi name Toti tu.
Aiman pun dapat sekor.
Tapi name kura2 Aiman tu Liz tatau.
Beli kat kedai jual pets dekat Kg Melayu Subang.

Kalo tengok ayat kat wasap kemain manis lagikan!
Janji nak jaga Toti baik2 lah.
Nak belajar rajin2.
Nak dapat keputusan bagus.
Yang tu Liz suke.

Tapi yang x best tu, si Toti tu telah meninggalkan dunia okey...
Liz pulak yang sedey :-(
Ader la dalam 2 minggu je Sarah dapat bela.
Liz dah banyak kali bitau Sarah ngan Aiman.
Kalo nak bela haiwan, kite kene jage baik2.
Bagi makan.
Mandikan.
Tapi tu lah...
Dah ajal dier.
Nasib kura2 Aiman masih bernyawa.

Maybe jugak si Toti tu kurang daya ketahanan diri kot.
Mane tak, asal balik sekolah Sarah ajak kengkawan dier dok main ngan Toti.
Kuarkan dari bekas dier.
Dok pegang2 Toti tu.
Ingat tu kucing ke nak ajar jalan bagai.

Ermm...xpelah.
Takde jodoh nak bela lama2.
Yang Aiman punye tu suh dorang bela elok2.
Ikan dalam akaurium pun ader sekor je.
Tah bile nak tambah pun tatau.
Tunggu dapat beli akuarium bebesor sket la nampaknya.


Thursday, January 31, 2013

Megi Kari Letop



Genap hari ke 8 x update blog sendirik.
Hahhaha....punye pemalas Liz nie.
Nie sume gara2 public holiday la nie (x psl2 salahkan cuti!)
Oleh sebab besok nak cuti lagi,bek update cepat2.
Kalo x berperam lagi blog nie.


Meh tengok aper budak2 bertuah nie buat petang semalam.

:: Aiman baek nye landing atas meja (satu contoh yang tidak bagus ye adik2 sekalian) ::


:: Fokus aper yang ader atas meja ::


:: Okeh,kakak jadi pemerhati ::


:: Meh kakak tolong ::


:: Itu megi kari letop ye! ::


:: Meh kakak suap Iman.Eh,suap mulut sendiri dulu lah hahaha...tensen adik ::


Sian anak2 Mama.
Makan megi je petang semalam hahaha....
Sungguh x menyihatkan.
Ini semua salah mama sebab sebelum tu mama dah mencekik megi asam laksa dulu ekekeke....
Dah la megi kari tu memang pebret Sarah.
Seb baik semalam nak share ngan adik.

Tapi pas ayah balik keje malam tadi, weol gi pasar malam kat Saujana Utama tau!
Cari mende2 makan yang len.
Megi tu selingan saje......


p/s: mama sekarang nie suke beno megi asam laksa tu.terpengaruh ngan lisa surihani la nie.ishishish.....


Saturday, March 03, 2012

Capati Daging Kimma

Sebelum nie Liz bese makan capati ngan kuah dhal tu je.

Baru first time aritu makan capati kimma nie.

Hubby tapau dari makcik yang meniaga kat kedai makan depan rumah nie.Makcik tu neber weol jugak.Dok sejalan kat taman ni.

Sedap rupenye daging kimma nie.Dier gune daging kisar yang kite buat kuah spageti tu.Rase dier ader ala2 rase kari sket.

Bile nak suh hubby tapau lagi ek??


p/s : Petang nie pukul 4,Sarah ngan Aiman ader invitation besday anak auntie Tasha,driver van sekolah Sarah tu.Seronok dan berkobar2 dorang nak pegi.Sabtu last week pun ader besday classmate Sarah jugak.Tiap2 minggu ader besday invitation.Bagus untuk anak2 Liz bercampur gaul ngan kawan2 dier kan!!